fredag 10 december 2010

nya bilder och planer!

Härom dagen blev nätet mer än bara ett nät med en massa skräp. Det blev en gubbe. Stor, hotfull och blodig blev han. Det var inget jag planerat sedan länge, det bara blidde. :)

Först har vi dock en bild på vad jag tidigare nämnt men inte lagt upp bild på; överhandsfräsen som det hänger en gren från, som en gång kunde rotera när man trampade på en träningscykel.

En annan ändring som jag inte varit delaktig i är den nya numreringen av nätet, nu med bokstäver som extra krydda! På väggen bredvid sitter en lista med olika trådars färgers betydelse m.m. Tror att det är Sara som är den ansvarige!

Jag ville göra en större förändring, som man lade märke till. Jag satte upp ett tidningspapper för ett av hålen, vilket sedan ledde till att jag gjorde en ganska så skräckinjagande gubbe.

Jag ville sedan ha lite färg på det skapade. Jag tog röd vattenfärg och stänkte det på gubben så att det liknar blod.

Detta ledde till idén om att jag kunde skjuta på gubben med en "soft air-gun" (små, lätta plastkulor, kan inte skjuta sönder fönster) som jag har hemma! Innan jag gick hem i onsdags byggde jag ett jakt-torn på loftet.

Igår var jag således i skolan med en pistol! (soft air-gun) och en videokamera. Jag gick runt i rummet och skjöt på gubben ett bra tag medan jag filmade från första persons-perspektiv så att man såg handen med pistolen i förgrunden. Det blev ganska effektfullt då det liknar gamla first person-shooter - dataspel.

Idag har jag varit hemma och fört över film till datorn, samt mixtrat lite med ljud i musikprogrammet, och film i det nya, förbättrade movie maker för windows 7. :)

Lite inspiration

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar